dinsdag 6 februari 2018

Visages villages

Wat een heerlijke film zag ik.
Wat genoot ik van de filmmaakster Agnes Varda die op 88 jarige leeftijd met een jonge kunstenaar op pad gaat om verhalen te  verbeelden.
Mensen die mij goed kennen weten dat ik de vorm die zij kozen geweldig vindt.
Het raakt me zo. Verhalen van 'gewone' mensen zoeken en vinden,  dan portretten maken en printen (in delen) en dan opplakken.
Op huizen, beton, treinen etc.
Die beelden zijn zo indrukwekkend.
Het raakt ook de mensen over wie het gaat, de arbeiders, bewoners en anderen.
Kijk de trailer!
https://youtu.be/SdJDl-hcUZ8

Ze zegt dat ze geleid wordt door toeval wat op haar pad komt. Nu geloof ik niet in toeval. Maar dat het goed is om soms mee te bewegen met dat wat er op je pad komt  is zo gek nog niet.

1 opmerking:

  1. O, daar heb ik een voorstukje van gezien en daar moet ik nog naar toe. Leuk dat je er zo positief over schrijf. Nu wil ik eigenlijk gelijk. Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen