dinsdag 5 december 2017

Dag tante

Mijn tante Rietje is vanavond overleden.
Zo gaat dat. De vrouw van de (overleden) broer van mijn moeder.
Laatst schreef ik er nog over. De tantes, ooms, ouders zijn de mensen die mijn generatie gaat verliezen.
Maar soms wil je iemand nog niet kwijt.
Mijn tante Rietje was juf en man oom Johan zat ook in het basisonderwijs.
Ze waren erg betrokken bij mijn studie aan een pabo die ik in 2012 nog gestart ben.
De tante die altijd positief was.
Ik was er graag, ook als kind.
Huisdieren, kinderen en een hoop gekkigheid.
Sinds mijn 19e woon ik in Utrecht en dat is niet ver van.Breukelen.
Het was een tante vol liefde en humor.
We hadden samen nog plannetjes, hadden nog dingen te bespreken. Dat is er niet van gekomen. Haar lijf was te zwak.
Ze was altijd betrokken bij mijn gezin, mijn wel en wee en mijn creativiteit.
Ze was een fanatieke whatsapper, dat was zo fijn. Gezellig babbelen met mijn tante via de app.
Ze deed wat ze wel kon.
Afgelopen week zei ze nog dat ze een engel op haar schouder had.
Helaas mocht dat niet baten.
De engel die ik voor haar maakte was vanmiddag af.....

Geen zorgen voor morgen, pluk de dag .
Dat zei ze graag. En nu nog...ik hoor het d'r zeggen.
Dag lieve tante Rietje.

1 opmerking: