vrijdag 8 september 2017

Ontspannen èn genieten

Vaker schreef ik erover. Wat is het summum van ontspanning.
Voor iedereen anders.
Ik heb het over ontspannen èn genieten.
Ja dat bedoel ik.
Genieten is bijvoorbeeld samen leuke dingen doen, lachbuien, met kinderen werken etc.
Ontspannen is ijvoorbeeld heerlijk slapen.

Maar genieten èn ontspannen.
Drijven op een luchtbed /bootje op het water. Drijven is heerlijk.

Afgelopen dagen was ik 4 dagen in Foulzy met vriendin H.
Boerderij tussen heuvels op platteland, alles groen, geen zomers weer.
Zon en wolken met 16 - 19 graden.
En dan:
Op een tuinstoel met lekkere kussens en een voetenbank. Tussen onze stoelen een mand met boeken, breiwerk, smartphones. En dan dikke trui,fleece dekentjes over ons heen.
Dat is genieten en ontspannen.
Midden in de natuur af en toe een tractor of auto, vogeltjes en koeien.
Frisse wind en zon op mijn toet. Soms een dutje en een goed gesprek.

Nog eentje:
Langs het weggetje lopen en  dan opeens ontdekken dat je heel hard zingt.
Het gevoel van alleen tussen de heuvels en de koeien die mij attendeerden op mijn gedrag (Hi Hi). Wegrennen....

De laatste :
Houtkachel aan, beide op een bank en lezen .

Kortom ik had goede dagen.
Met vriendin waarmee het gewoon samen soepel loopt, veel gelachen wordt en er ook aandacht is voor de sores in ons leven. Dus dit soort korte vakanties verdienen we heel erg!


3 opmerkingen: