woensdag 19 juli 2017

Rabuzin

In de kringloop vond ik deze kaart. Ik blijf er maar naar kijken.zo mooi vind ik het.
Ik wilde er van alles over weten en gelukkig is daar dan het internet.
Ivan Rabuzin was een kunstenaar uit Kroatië (1921-2008). Hij was van beroep timmerman en begon in 1956 te schilderen. Hij maakte naïeve kunst. Als ik zijn werk bestudeer lijkt niets meer op dit werk. Alles veel gekleurder en fantasierijk. Over dit werk heb ik niets gevonden.
Seosko dvoriste 1958 staat er achterop de kaart. Vertaald uit het Kroatisch: Boerenerf 1958
Ben blij met deze krinkloop vondst € 0,20 bij de kringloop in het dorp.

3 opmerkingen:

  1. ik vind vooral de bovenzijde van de kaart erg mooi, met de schattige huisjes en het wasgoed. Edith Jonker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, maar die wittige gescheurde figuren vind ik zo spannend langs dat hekje.

      Verwijderen
  2. Ik zag een soortgelijke techniek. Ben aan het uitvogelen waar, prachtig verhaal over de Emmaus, je bent gewoon veertig jaar terug in de tijd gegooid. Heerlijke vakantie, lijkt me. Ik geniet van je verslagjes.

    BeantwoordenVerwijderen