donderdag 29 juni 2017

Schuur-memoires

De schuur: best ruim met een soort vlonder op 2 meter hoogte.
De schuur was vol.
Zes fietsen en de rest.
Dus het was de hoogste tijd.   Eindelijk.
Alles hebben we eruit gehaald, ik heb zelfs een metalen rek schoongepoetst en een plank gesopt. Schuur gestofzuigd.
De panda vol troep voor het grof vuil.
Foto's gemaakt voor op het prikbord in de wijk. Een schepnet, twee klapstoeltjes, een knikkertegel, 16 dakpannen,  parasolvoet, 2 inklapbare sneeuwschoenen, ...
Op dit moment onderhandel ik met buurtgenoten en is er al wat opgehaald.
Het kost wat moeite maar via ons prikbord  komt er van alles goed terecht .

Maar we vonden nog meer.
Een pak folders......uit 2008.
Oh oh....puber-resten...
Onze oudste zoon folderde in de wijk maar had er al snel genoeg van. In onze schuur is plek om dingen te verstoppen. En dat deed hij . Bij de vorige opruiming ( 8 jaar geleden denk ik) troffen we al 16 pakketten folders aan die daar verstopt waren. Nu lachen we erom maar toen was het wel gênant. Dat zijn van die geheimen tussen onze zonen.
Wat we ook vonden was vuurwerk.
Ook uit die tijd.  De jongens kochten vuurwerk (gelukkig vonden ze dat maar een paar jaar leuk) en dat waren vooral knallers.
Wat wij dan deden was vuurwerk wegnemen en verstoppen in de schuur (ja echt waar).
Op een gegeven moment hadden ze illegale knallers op de kop getikt.
Mijn regel was: als ik illegaal vuurwerk vind wordt dat door mij persoonlijk onklaar gemaakt.
Juist dat jaar trof ik het aan.
De jongens stonden met open mond naar me te kijken, zelfs Bas. Ze vielen stil zegmaar toen ik bezig was vuurwerk in een zak te stoppen, fles shampoo erover leeg te knijpen ,in laten trekken en klaar.
(Shampoo droogt niet dus hele handelvoorgoed verknald.....haha leuk woord).
Moet er nog altijd om grinniken..

Maar we vonden nog twee doosjes knallers vandaag, lagen diep verstopt.

En och och, de  2 skateboards van Jaro en zijn houten golfplank.  Hij deed dat zo graag als klein jochie en was er zo goed in. Die bewaren we natuurlijk.
Net als de slee, een mooie vlieger en deze mooie kiepauto.
( lang geleden tweedehands gekocht om rommelmarkt in Frankrijk in de zomer).






5 opmerkingen:

  1. Dat zal een fijn gevoel zijn, zo een opgeruimde schuur. Hier nog steeds een puinhoop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk! Er staat nog steeds veel in hoor, maar we weten weer wat er in staat. Past je fiets nog wel in jullie schuur?

      Verwijderen
  2. Dat zal een fijn gevoel zijn, zo een opgeruimde schuur. Hier nog steeds een puinhoop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn kampioen schuur opruimers. Heerlijk, eerst alles eruit en dan kritisch bekijken wat terug kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt alsof je dat elke maand een keer doet. hihi
      Ik vind ordenen ook leuk, maar door mijn creativiteit bewaar ik veel ....

      Verwijderen